Nog meer Berlijn

11 mei 2013 - Berlijn, Duitsland

Gisteravond gezellig in de kroeg gezeten met de familie Kappes Wolzak. (Ewald, Arlene, Stephanie). Ik ben een achterneef van Arlene. Onze opa's waren broers. Zij waren toevallig ook in Berlijn. Familieverhalen al om. In de kroeg hebben we ook gekletst met leden van de Philharmonie Gelre. Zij traden vandaag op bij een festival en we zijn er naar toe geweest. Mooie muziek.
Verder gefietst naar de Kurfurstendam, de Hackescher Markt en de Hackescher Hofe. Als van ouds weer bakkies en glaasjes op allerlei plekken waaronder rustige hofjes. Nog even staan luisteren bij de Siberiers. Sommige stukken van de stad zijn bekend terrein geworden. Het weer zit echt mee. Af en toe een zonnetje en lekkere temperaturen. Er wordt op grote schaal in de parken geBBQed Ik ben aan het wennen aan de nieuwe situatie. Maandag op de trein. Ik heb vernomen dat mijn fietsmaat Hans met wielrennen over de kop is geslagen. De schade valt gelukkig mee, maar duidelijk is wel dat ik eigenlijk helemaal niet weg kan zijn.

1. Henk en jose:
    11 mei 2013
    Hoi Rob,
    Wat jammer dat het zo moet zijn, ik hoop dat je toch nog wat van Berlijn hebt kunnen bekijken en nog wat gezelligheid hebt gehad. Je moet eerst aan je gezondheid denken, het is verstandig dat je eerst wat rust gaat nemen om daarna als het mogelijk is de draad weer op te pakken en weer een nieuwe fietstocht gaat ondernemen.
    Ik wens je veel gezondheid toe en tot vlug weder horen.
    Groetjes,
    Henk.
  2. Jeroen:
    12 mei 2013
    Berlijn is een prachtstad en een waardige afsluiting van je tocht! Praag en Boedapest kan altijd nog...
    Stasi Museum is ook nog een aanrader. En op zondag zijn er superlekkere brunchbuffetten in Prenzlauer Berg. Onbeperkt schranzen voor een tientje.
    Geniet er nog even van.
    Groet uit een regenachtig Londen :)
  3. Jan.Pieterse.:
    13 mei 2013
    Rob,
    Ook een leuke afsluiting met wederzijdse familie.
    JIj nu lekker bijkomen en orde maken voor thuishaven.
    Rust de nacht lekker uit alvorens je vertrek.
    Een hele Goede reis gewenst.!!
    Hrt;Gr;jan.P.