De trein

10 mei 2013 - Berlijn, Duitsland

Vandaag was het weer een hele beste dag. Samen veel gefietst en veel gezien. Varierend van een grote kerk tot schilderingen op de DE muur. Op een pleintje speelden twee oudere muzikanten uit Siberie schitterend gitaar. Meerdere liefhebbers kwamen er op af. Cd tje gekocht want ik betwijfel of deze muziek te downloaden is.
We hebben de hele stad kris kras doorgefietst. Alexander Platz, Potsdammer Platz, Brandenberger Tor, Prenzlauer Berg. Veel pauzes ook vanwege een buitje. Koffie, lunch, koffie etc.
Maar de dag begon met de aanschaf van een treinticket naar Utrecht. Ik heb geen keus want mijn voet protesteert heel erg. Tijdens het fietsen gaat het best goed maar zodra ik met mijn voet naar de grond moet, dan wordt het lastig als mijn lichaam vermoeid is. Mijn been cq voet gedraagt zich dan niet meer zoals ik dat graag wil. Tijdens de tocht betekende dit dat ik bij aankomst in een Zimmer Frei niet meer ergens naar toe ging. Onderweg had ik ook al weinig aanspraak. Zo werd het een stille tocht. Het fietsen was meestal heerlijk. Het lijf aan het werk zetten dat voelt goed. Maar daarna werd het beperkt.
Dus maandag ochtend vertrek ik. Joke vliegt zondag avond naar huis.
Thuis ga ik met hulp van Medicort bekijken hoe ik mijn voet / been verder kan trainen.

1. Louis:
    10 mei 2013
    Veel enthousiaste uitingen over het weer en wat jullie allemaal zagen.
    Twee muzikanten met gitaar en ik me maar afvragen of jij het was onder dat rode petje maar ik miste de bos krullen.
    Dan die enorme domper, een treinkaartje gekocht voor Utrecht.
    Rob als je dan besloten hebt om te stoppen in verband met het niet goed functioneren van de voet dan is dat ondanks de deceptie een felicitatie waard.
    Ik denk dat jij het enige en juiste verantwoorde besluit hebt genomen, hoe vervelend ook.
    Ik denk dat de "fietsers" van de "Santiagoreunie" die nu nog moeten vertrekken beseffen hoe jij je voelt en ik kan alleen maar zeggen, kop op kerel, er komen betere tijden en ik leef enorm met je mee.
    Sterkte.
  2. Louise:
    10 mei 2013
    Geniet nog even met Joke van Berlijn! Jammer dat je om deze reden moet stoppen, maar misschien moet je het zien als een onderbreking en als de voet weer in conditie is de rest van de trip afmaken.
    We lezen altijd graag je reis verhalen. Louise
  3. Ton Frieda:
    Hoi Joke en Rob,
    Jammer jammer dat je op deze manier moet stoppen, maar als het niet meer gaat houd alles op. Geniet nog van de resterende dagen in Berlijn.
  4. J en A:
    11 mei 2013
    Berlijn heb je gehaald en dat kunnen de meeste " gezonde tweevoeters" niet zeggen. Je bent onze held.
    Geniet samen nog een dagje van Berlijn en dan met opgeheven hoofd naar Nieuwegein.
    Gr. J & A
  5. Hans Blekman:
    Hallo Rob,
    Top dat je een fijn weekend met Joke in Berlijn hebt.
    Ontzettend jammer, dat je voet je toch parten is gaan spelen. Toch een enorme prestatie dat je Berlijn in zo korte tijd hebt gehaald! Het moet een moeilijke beslissing zijn geweest om te stoppen, gezien het door jouw op weg naar Santiago getoonde doorzettingsvermogen, maar een verstandige beslissing met oog op verdere revalidatie van je voet, je moet tenslotte met mij nog naar Rome.....
    Groeten van Annelies en mij (Hans)

PS. Een wat verlate reactie mijnerzijds , gisteren in Limburg 113 km gefietst Cauberg, Gulpenerberg enzo , en aan het eind van de dag met mijn racefiets over de kop geslagen, zit nu met enige gekneusde ribben en schaafwonden jouw bericht te lezen.
  6. Theo:
    11 mei 2013
    Hoi Rob,ja jammer man,ik voel je teleurstelling..,anderzijds was het ook wel een stille tocht..,en als je jezelf toch niet zeker voelt,heb je het juiste besluit genomen! Warme groet aan Joke
  7. Gerard:
    11 mei 2013
    Heel erg jammer maar gezondheid gaat voorop
    Geniet nog even van berlijn. Gerard
  8. Jan.Pieterse.:
    13 mei 2013
    Rob,
    Dit te vernemen van jou ,nu Joke er ook is.
    Is desondanks je reis wel geslaagt.
    Behoudens je voet natuurlijk,is ook de eindstreep van jou geweldige reis,inclusief de verslagen voor ons allen.
    Hartelijk dank.
    Joke inmiddels Thuis,hoop ik en jij even nog bijgekomen hoop ik.
    m.v.g.jan.P.