Een dag met alleen maar regen

26 april 2013 - Stadtlohn, Duitsland

Het begon zo goed vandaag. Ontbijtje , krantje, koffie. Afscheid nemen en hop naar Duitsland. Na een paar kilometer begon de ellende. REGEN. Al heel snel was het een grote natte bende.
In Groenlo een uitsmijtertje gedaan en mijn natte troep een beetje uitgehangen. Ik moest in Groenlo even zoeken naar het beginpunt van de route richting Berlijn. Maar die Garmin doet wonderen. Op het scherm staat een paarse lijn en dat is de route. Een zwarte driehoek dat ben ik zelf. Het ligt voor de hand dat de driehoek de paarse lijn moet volgen.
De route is heel apart, kruip door sluip door. Met die regen wil ik eigenlijk alleen maar opschieten. Dus mooie bosweggetjes met die bak water op mijn hoofd daar heb ik helemaal geen zin in.
Ik zit nu in een soort tuinhuisje want er waren hier in dit dorp geen kamers. De eigenaresse noemde dit een noodoplossing maar ik vind het geweldig na meer dan 80 km afzien. Ik zit vlak bij Stadtlohn. Mijn kleren worden gedroogd en ik zit een paar bananen weg te werken.
De weers vooruitzichten schijnen niet goed te zijn. BAH.
Ik wil bij deze iedereen bedanken voor zijn of haar reacties.
Groeten van Rob

1. Bas:
    26 april 2013
    Toch wel weer bijzonder dat jij een tuinhuisje weet te vinden in de middle of nowhere met ook nog een eigenaresse die vervolgens AL je kleren hangt te drogen..en dat een NOODoplossing noemt.....
    Zit jij op het berevel voor de houtbrander?
  2. Jeroen:
    26 april 2013
    Die meerweekse tochten beginnen standaard met regen kennelijk...
    Het hoort bij de zon tegemoet fietsen! Staat de wind wel goed?
    Zet em op Rob, je bent een bikkel :)
  3. Anniek:
    Bikkelaar!
    Je krijgt ook succes en groeten van veel vrienden van me. En natuurlijk een kusje van de paarden.
    Vooruit, ook een van mij dan.
  4. Ewald:
    26 april 2013
    I hope the weather improves soon.
    When are you going to be in Berlin? We will be ther 4.-12. May. Maybe we can meet you there.
  5. Hans Blekman:
    26 april 2013
    Hm..80 km regen, komt me vaag bekend voor... , dat was op weg naar Santiago ook niet echt een uitzondering, maar aan de andere kant.....nog maar twee dagen onderweg en al weer een dame gevonden die je kleren droogt. Sommige dingen veranderen nooit. Morgen zou het hier iets beter worden, ik wens jou hetzelfde toe.
    Succes morgen!
    Groet'n , Hans.
  6. Hans van oostrum:
    26 april 2013
    Goed bezig, ik weet niet of je het weet het is nog geen zomer
  7. Jan.Pieterse.:
    27 april 2013
    Rob,
    Wat jammer deze ervaring ,zo snel.
    Hier was het nog wel redelijk,maar je bent wel gelijk ingewijd op de reis.
    IK denk dat je daar vandaag een mooie dag voor zal krijgen om de moed niet te laten afnemen.
    Moedertje natuur heeft zijn bedoelingen.
    Bij deze ervaringen is je denken veel nuchterder in beleving.
    Dat we klein gehouden worden om de overkant te behalen.
    Sterkte en een geweldige dag gewenst.
    Denk wel op tijd rusten , eten en drinken.
    Neem de tijd Rob.
    m.v.g.jan.P.
  8. Ton Frieda:
    27 april 2013
    Hee racemonster, hoe was de nacht in het tuinhuis hopelijk heb je goed kunnen slapen.Ik wrijf nog een beetje de slaap uit mijn ogen maar jij zit natuurlijk al weer een paar uur op die fiets in ieder geval met beter weer . Fijne fietsdag!!