Slecht nieuws

28 april 2013 - Rietberg, Duitsland

Slecht nieuws
Vandaag belde Anniek mij met slecht nieuws over ons familie paard Ata.
Ata is heel ziek en kan niet meer beter worden. Veel verdriet aan beide zijden van de telefoon. Ata werd steeds magerder terwijl wij extra voer gaven. Uit bloedonderzoek door de dokter werd duidelijk dat het slecht met haar gesteld is.

De maker van de digitale route heeft zich niet aan het boek gehouden. Daarom heb ik veel gezien en veel gedwaald vandaag. Ik ben in Rietberg beland in een mooie B&B. Kamperen kan nog niet. De nachten en ochtenden zijn heel koud. Vanmorgen het eerste uur was afzien. Dikke handschoenen aangetrokken.
Vandaag ruim 90 km gedaan. De route is best mooi maar overal een beetje hetzelfde. Bos, akkers, mooie boerderijen. De fietspaden zijn overwegend heel mooi. Tot half 11 zag ik niemand op straat.
Lig nu op bed broodje weg te werken. Straks e-reader lezen en ipod luisteren.

1. Hans van oostrum:
    28 april 2013
    Triest van je paard, ouderdom speelt ook mee denk ik, jammer van de route toch weer 90 km
  2. Rob & Mirjam:
    28 april 2013
    Hey Rob, wat rot om te horen van Ata, je bouwt toch een hechte band op met zo'n dier. Veel sterkte, ook voor het thuisfront.
    Je bent al lekker op dreef zo te lezen. Bevalt de Garmin verder wel? We kunnen ons voorstellen dat je b&b's opzoekt met de kou. Verder lekker fietsweer als het bij jou net zo is als hier! Groetjes, Rob en Murjam
  3. Ton Frieda:
    Hoi Rob,
    Jeetje zeg wat balen daar wordt je dan ook mee overvallen dit had je toch ook nog niet verwacht denk ik. Sterkte
  4. Hans Blekman:
    28 april 2013
    Moeilijk om afscheid te nemen van een paard dat zo lang deel heeft uitgemaakt van de familie en zo lang door jullie verzorgd is. Ik wens Anniek en jouw sterkte daarmee , ook van Maaike . Even lastig dat je dan op afstand bent , de reis reis gaat door, je schiet wel goed op, weer 90 km. Geniet van de natuur, alles beter dan provinciale weg. Goeie reis morgen.
    Hans
  5. Gerda van Wijk - Schwarze:
    28 april 2013
    Hoi Rob, wat een naar bericht over Ata en dan ben je zoveel kilometers verwijderd van je fam. Sterkte allemaal hoor.
    Maar het fietsen gaat goed hè Rob, je maakt behoorlijk wat kilometers op een dag lees ik, lekker man! Hopelijk zijn de weergoden met je, geniet van de tocht. Groetjes Gerda.
  6. Joe Ferwerda:
    Dear Rob
    Sorry to hear the news about Ata.
    I hope all is otherwise going well.
    I have just returned from walking the Camino Frances again! It was an unforgettable experience (again).
    Joe
  7. J en A:
    Hoi Rob,
    Verdrietig voor jullie allen. Sterkte !
    "De Reis" gaat ook voor jullie weer door.
    Het landschap dat je beschrijft Rob, klinkt ons als muziek in de oren.
    Maar de talrijke windmolens en velden met zonnepanelen die Duitsland rijk is ben je nog niet tegengekomen ?
    Gr. J & A
  8. Jan.Pieterse.:
    Rob,
    Wat een nare dag en tijd moet het voor jullie zijn met de gedachten aan het Paard waar ieder van houd.
    Hopelijk kan je de reis op jou tempo nog doorzetten !!
    Wij allen denken aan jullie in de afloop en de liefde voor het Paard.
    Dat deze dag ,de geest mag verruimen door het mooie landschap.
    En hopelijk dat je nachtverblijf steeds de rust mag geven ,voor de volgende dag.
    m.v.g.Jan.P.
    p.s.
    problemen met computer ,maar hoopt dat ik nog staads kan volgen ?en de mails aankomen.
  9. Henk en jose:
    Hoi Rob,
    Wat jammer van dit bericht, dat het zo slecht gaat met je paard,
    Sterkte met wat je nog te wachte staat, dieren kunnen zo aan-
    hangkelijk zijn.
    Jammer dat het nog veel te koud is 's-morgens,als het dan overdag maar aangenaam is kun je toch genieten.
    Veel fiets plezier.
    groetjes,