Toch weer een lastig dagje.

2 mei 2013 - Staßfurt, Duitsland

Toch weer een lastig dagje.

Om 9 uur vertrok ik uit mijn hotelletje onder het kasteel.
Ik kon eerst de stad niet uitkomen. Maar ineens was ik onderweg. Koud, grauw, winderig, kortom niet fijn.
In de buurt van Blankenburg werd ik het bos ingestuurd. Bospaden is tot daar aan toe maar karresporen is meer voor mountainbikers. Een echtpaar dat mij zag worstelen gaf me een goede richting hint en toen ging ik meer meters maken, dat ondanks een rommelende buik.
In de buurt van Gernrode heb ik heerlijk gegeten. Ineens was dat restaurantje er. Net geopend dus mazzel hebben. Een moot gerookte zalm, zo lekker.
Maar daarna was het fietsen zo lastig. Het leek of alle kracht weg was.
Het duurde best lang voor het ritme er een beetje was. Ik besloot een short cut te nemen. Direct naar Hoym in plaats van via een enorme lus.
Ik kwam niemand tegen. Fietsers met bagage zijn dun gezaaid. Mijn conversaties blijven beperkt tot mensen die ik bij een winkel tegenkom en zich afvragen wat ik aan het doen ben.
De aanspraak valt tegen.
De conditie, de kracht of wat het ook mag zijn is ook niet op peil.
Van Hoym naar Stassfurt was een worsteling tegen de wind.
Ik zit nu in een zimmer frei in een gebouw waar Bier Garten op staat. Dat is er niet meer. Tegenwoordig kamers verhuur. In een tent slapen kan nog steeds niet. Veel te koud.
Morgen schijnt het mooi weer te worden. Ik ga weer een e reader boek lezen.

1. Henk en jose:
    Hoi Rob,
    Slecht weer is helemaal niet leuk, maar dat dat je nog zulk slecht
    wegdek hebt gekozen ? De garmin werkt toch nog wel, anders even goed bij stellen dan zal het zeker aangenamer worden.
    Sterkte en desondanks toch veel plezier, hier misje je maatje Hans waar je anders veel gezelschap aan had.
    Groetjes,
    Henk.
  2. Bas:
    2 mei 2013
    Altijd lastig zo in het begin. Overigens normaal hoor ik je altijd piepen zoiets als:
    " wat een gedoe"
    "regel ik liever zelf wel "
    " hebben ze daar nog iemand voor nodig "

etc.. dus nou niet zeiken jongen en gewoon tegen jezelf gaan zitten lullen. Daar is ook niks geks aan omdat bejaarden dat ook allemaal doen.. toch?
  3. Hans Blekman:
    Hallo Rob,
    Je bent nu een week onderweg, beetje vermoeidheid is normaal, je hebt de eerste dagen ook veel km gemaakt, terwijl de "training on the job" nog niet had plaats gevonden, kom je wel overheen. Trouwens Bas, dat "..wat een gedoe.." dat ken ik. Dat (en nog wat meer) zal Rob wel gezegd hebben toen 'ie tot zijn enkels in de duitse bagger stond. Dat kasteel op die foto dat lijkt overigens Colditz wel, zeer toepasselijk in deze tijd van het jaar..
    Neem wat gas terug en geniet morgen van een mooie dag.
    Groet'n
    Hans
  4. Rob & Mirjam:
    Ha die Rob,
    Het klinkt of je met de survival of the fittest bezig ben. Respect voor wat je aan het doen bent! Dit ondanks lichamelijk ongemak; en tegen jezelf lullen wordt ook eentonig. En het afscheid van Ate zal het ook niet makkelijker maken..Maar elke genomen heuvel rijdt heerlijk naar beneden. En het weer gaat ook opknappen dus! Hou vol en goede reis. Liefs Van ons!
  5. Hans van oostrum:
    Hej Rob,
    Petje af voor je discipline en doorzettingsvermogen, het weer wordt beter dus dat geeft toch weer een beter gevoel.
    Hgr Hans
  6. Jan.Pieterse.:
    13 mei 2013
    Rob,
    Zo te lezen ,is de stad achter je.
    Wat leuk dat ouderen je toch van het onbegane heeft kunnen sturen daar.
    Maar je schrijft over moe en dergelijken,is vanzelf sprekend.
    In de omgevoing van huizen en mensen kost veel energie.
    Vandaar de natuur het weer van binnen je kan verschonen.
    Hrt;Gr;Jan.