Een matige dag eindigt onder een kasteel

1 mei 2013 - Wernigerode, Duitsland

Een matige dag eindigt onder een kasteel.

Vandaag ging het niet goed. Ik had al pijn in mijn buik voor ik vertrok bij de oude dames. Het fietsen ging niet lekker. Veel wind en grote stukken onverhard fietspad. Enorme heuvels. Niemand te zien. Het is hier een feestdag en pas in de middag zag je wat bewegen. Heel veel was dicht. Leuke koffietentjes heb ik niet gezien. In Goslar zocht ik een restaurant maar kwam in een Mc Donalds terecht. Met lange tanden zitten eten. Ik heb met verbazing gekeken naar de andere eters. Tatoes, ijzerwerk in gezichten, dikke penzen, onbeschoft gedrag.
Daar werd ik een beetje moedeloos van, daarbij geholpen door mijn opstandige buik.
Daarna ging het beter en ik ben nu in Wernigerode beland in een hotelletje onder een mooi kasteel boven op een berg.
Lekker aan de thee maar in de wetenschap dat Ata vandaag gaat inslapen. Triest!!!
Volgens mijn Garmin heb ik nu 668 km gedaan. Volgens het boekje is het nog 360 km naar Berlijn.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeroen:
    1 mei 2013
    Wat jammer dat Goslar niet meer te bieden had. Het heeft echt leuke straatjes!
    Leuke plaatsen komen nog wel. Bijvoorbeeld im Ost-Harz. Kom je langs Quedlinburg?
    Tandje terug mag altijd Rob!
    Hey topper, morgen komt er weer een goede dag. Vanavond lekker Bayern kijken :)
  2. Gerda:
    1 mei 2013
    Dat je je vervelend voelt is logisch, Ata was thuis onderdeel van je dagritme. En nou je weg bent gebeurd dit, dat is erg jammer en triest.
    Je heb al goed doorgetrapt met je 668 km. Geniet van de luxe in het hotelletje en morgen weer nieuwe dag met nieuwe kansen.
    xx
  3. Ton Frieda:
    guten Tag,
    Hoorde gisteren van Joke al het verhaal over Ata , jammer maar beter zo . Ook wij stonden vandaag voor een gesloten Aldi in Duitsland en wij moeten toch beter weten nietwaar?Hopelijk gaat het morgen weer lekker maar dat zal vast , fijne voetbalavond!
  4. Louis:
    Beste Rob,

Inmiddels voor de tweede keer mij aangemeld bij reislogger.
    Ik begreep maar niet dat er geen berichten door kwamen.
    Van André en Janneke begreep ik dat jij al een en ander “gepubliceerd” had, dus maar even gezocht en mijn fout hersteld.

Beste “wereldfietser”, de enige zekerheid die je heb als je onderweg bent is dat alles onzeker is.
    Soms valt het mee, soms valt het tegen, het parcours, de pauze mogelijkheden, de overnachtingsmogelijkheden etc., maar een “professional” als jij laat zich niet uit het veld slaan en bikkelt door omdat je weet dat het onderweg zijn naar het doel belangrijker is dan het doel op zich.
    Als je harde wind tegen hebt denk dan dat je blij bent dat het niet stortregent, ben je alleen in een jeugdherberg besef dan dat je niet wakker gehouden zult worden door luidruchtige jeugd.
    Aan iedere negatieve ervaring kleeft ook een positieve keerzijde.
    Carpe Diem zou ik je willen zeggen en herinner je straks de mooie momenten.

Louis.
  5. Henk en jose:
    Hoi Rob,
    Je hebt de laatste dagen alleen maar pech gehad,maar je moet denken, het wordt altijd weer een keer beter en dan geniet
    je daar extra van.
    Het is misschien maar het beste voor je paard en ook voor jullie,
    want al die ellende kun je niet aanzien.
    Misschien vanavond nog een spannende wedstrijd,geniet ervan.
    Groetjes,
    Henk.
  6. Hans Blekman:
    2 mei 2013
    Hallo Rob,
    Aan de beschrijving van de autochtone inwoners van Goslar te horen , kom je in de buurt van de Oost-Goten....pas maar op die hebben (mede) het Romeinse Rijk ten val gebracht....668km in 7 dagen. Goed gedaan man! Geniet van de omgeving, dat kon na de Harz wel eens afgelopen zijn. Hoop voor je dat je je morgen beter voelt. Lig in me caravan dit stukje te tikken, harde koude wind raast om me heen, hoop dat je morgen goed weer hebt, goede tocht gewenst morgen!
    Groet'n Hans